Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Läckberg först ut i Seqrs nya säljkoncept

Publicerad: 30 December 2014, 08:39

Camilla Läckberg och Seqr-metoden.

Foto: Pressbild.

Att handla direkt genom annonsen är mobilbetalningsföretaget Seqrs affärsidé. Nu blir Camilla Läckbergs böcker första föremål för det nya försäljningsalternativet.


Ämnen i artikeln:

Camilla LäckbergAdlibrisSEQR

Resumé har tidigare skrivit om Seqrs nya erbjudande som bygger på QR-kodsteknik och innebär att konsumenten kan skanna printannonser, digitala banner eller reklamfilmer och sedan genomföra köpet direkt genom att slå in en pin-kod. Sedan levereras varan till dörren.

Nu blir alltså Camilla Läckberg den första författaren att erbjuda sina böcker på det här viset, genom ett samarbete mellan Seqr och Adlibris.

– Jag brinner för att vi ska läsa mer och är därför angelägen om att hitta nya kanaler som når de unga läsarna. Initiativet är ett stort steg framåt som ska förenkla för bokköparna och öka tillgången till böcker, säger Camilla Läckberg i ett pressmeddelande.

Försäljningen av Camilla Läckbergs böcker via Seqr kommer att vara tidsbegränsad och det är boken "Lejontämjaren" som kommer gå att köpa genom Seqr.

– Vi är glada över att få samarbeta med Sveriges bäst säljande författare – Camilla Läckberg. Kampanjen blir en spännande ny kanal som passar perfekt för en mobil livsstil, säger Isabel Rodrigo, Sverigechef på Adlibris.

Kampanjen har gjorts av Mindmakers.

Arbetsgrupp
Christina Saliba: strateg/kreatör
Tobias Rydergren: copywriter
Maria Fabricius: projektledare

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.