Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 6 juli 2017, 11:36
För att sprida och skapa socialt engagemang kring sina lyxshakes har Max valt att jobba med Schibsted Sales & Inventory och Lajkat.
Lajkat ska under sommarmånaderna juni, juli och augusti stötta Max alla kreativa behov. Kampanjen består av delningsbara listor, quizzar och videoexplainers.
Dessutom har Lajkat producerat flera kortfilmer tillsammans med sociala medie-profilerna Viktor Frisk och Ellen Bergström. Kampanjen kommer att spridas organiskt på Lajkats nätverk på över 1,1 miljon följare på Facebook, Instagram och Snapchat.
– Till skillnad från de flesta andra jobbar vi i stort sett alltid med organisk trafik. Lajkat behöver sällan betala för sponsrade poster för att nå kampanjmålen. En kreativ kampanj är som mest effektiv när användarna medvetet delar kommersiellt innehåll till sina vänner. Att köpa och tvinga sig in i människors sociala flöden är inte rätt väg att gå, det blir extra tydligt när det kommer till millennials, säger Lajkats vd Ehsan Fadakar i en kommentar.