Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 24 April 2015, 07:32
Instragram i fokus för Tailify.
Foto: Colourbox.
Mindshare och Tailify ingår nu ett partnerskap om en ny marknadsplats på Instagram.
Tailify arbetar med så kallad "influencer marketing" vilket innebär att man använder sig att personer med stort nätverk för att få ut budskap. Nu lanserar de en marknadsplats för Instagram-annonsering och där går Mindshare in som en av de första byråerna.
– En barriär för Instagramannonsering via influencers ligger huvudsakligen i den administrativa ineffektiviteten. Manuell hantering innebär högre priser för annonsörer och dessutom har dessa fram tills nu inte kunnat se exakt vilken målgrupp deras kampanjer når, vilket är oerhört riskabelt, förklarar Fanny Söderström, nordisk säljchef på Tailify.
För Mindshares del handlar samarbetet om att lyckas nå ut bättre på den populära plattformen.
– Vi tror att influencermarknadsföring är rätt i tiden nu när vi ser en stor förflyttning från bloggare till Instagram. Via Tailify kommer vi för våra kunder kunna skapa engagemang genom relevanta samarbeten samtidigt som vi kommer ha torrt på fötterna när det gäller målgruppsdata. Då Tailify också tar annonsmärkning på allvar är vi även transparenta på ett seriöst sätt mot konsumenterna, kommenterar digitalchefen Robin Leijonhufvud.
Fredrik Thambert