Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Lanserar marknadsplats för annonsering på Instagram

Publicerad: 24 April 2015, 07:32

Instragram i fokus för Tailify.

Foto: Colourbox.

Mindshare och Tailify ingår nu ett partnerskap om en ny marknadsplats på Instagram.


Ämnen i artikeln:

MindshareInstagram

Tailify arbetar med så kallad "influencer marketing" vilket innebär att man använder sig att personer med stort nätverk för att få ut budskap. Nu lanserar de en marknadsplats för Instagram-annonsering och där går Mindshare in som en av de första byråerna.

–       En barriär för Instagramannonsering via influencers ligger huvudsakligen i den administrativa ineffektiviteten. Manuell hantering innebär högre priser för annonsörer och dessutom har dessa fram tills nu inte kunnat se exakt vilken målgrupp deras kampanjer når, vilket är oerhört riskabelt, förklarar Fanny Söderström, nordisk säljchef på Tailify.

För Mindshares del handlar samarbetet om att lyckas nå ut bättre på den populära plattformen.

– Vi tror att influencermarknadsföring är rätt i tiden nu när vi ser en stor förflyttning från bloggare till Instagram. Via Tailify kommer vi för våra kunder kunna skapa engagemang genom relevanta samarbeten samtidigt som vi kommer ha torrt på fötterna när det gäller målgruppsdata. Då Tailify också tar annonsmärkning på allvar är vi även transparenta på ett seriöst sätt mot konsumenterna, kommenterar digitalchefen Robin Leijonhufvud.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

MindshareInstagram

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.