Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Lanserar programmatic för utomhus

Publicerad: 15 September 2017, 08:17

Clear Channel är först ut i Skandinavien med att lansera programmatiska köp för digital utomhusreklam.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamProgrammaticOla KlingenborgClear Channel

I dag lanserar Clear Channel sin programmatiska plattform kallad Flex. Den möjliggör för annonsörer och byråer att köpa och använda digital utomhusreklam (DOOH) helt flexibelt.
– Med den här plattformen utmanar vi verkligen Online, TV och Print aggressivt på alla fronter. De är våra största konkurrenter och den här nya lösningen kommer innebära att vi plockar ännu mer marknadsandelar från dem, säger Clear Channels vd Ola Klingenborg i en kommentar.

Bolaget var kallar satsningen för DOOH 2.0. För några år sedan lanserade de digtala skärmar i Stockholms tunnelbana och sedan dess har nätverket växt. Med den nya programmatic-plattformen kan annonsköpare styra räckvidd, frekvens, geografi, stad/adressnivå, intressepunkter, butiker, tidpunkt på dagen och i veckan, kampanjlängd, share of voice i realtid.
– Nu kan du som annonsör köpa DOOH helt oberoende av fasta kampanjtider och nätverk, och istället köpa utifrån kontakter, vissa tider eller efter just precis det som passar din specifika kampanj, säger Finn Wikander, produktdirektör Clear Channel Scandinavia.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.