Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Lanserar solkräm som inte alls skyddar mot solen

Publicerad: 1 Februari 2016, 14:16

Lufthansa hånar det skandinaviska vintervädret med en kampanj om bristen på sol.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmLufthansaBurson-Marsteller

Känner du dig glåmig och blek? Lugn, du är knappast ensam. Under vinterhalvåret lyser solen allt som oftast med sin frånvaro i Skandinavien, och det enda sättet att tillskansa sig lite D-vitamin är att åka utomlands.

Just detta faktum tar det tysla flygbolaget Lufthansa fasta på i en ny kampanj. I filmen lanserar de den fiktiva produkten "Unscreen" – en solkräm med noll i solskyddsfaktor: Idealt för den icke-resande skandinaven.

"Smörj på Unscreen och känn hur den gör absolut ingenting för att skydda din hud" heter det i filmen.

Kampanjen är förstås ett ironiskt sätt att driva med vintervädret och samtidigt sälja resor till varmare breddgrader.

Resumé har tidigare skrivit om Lufthansas annorlunda kampanjer. Flygbolaget samarbetar med byråerna DDB Stockholm och Burson Martsteller.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.