Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 27 januari 2015, 14:28
I Björn Borgs nya spel bekämpas ondskan med en kärlekshandske.
Klädvarumärket Björn Borg flirtar med spelvärlden. De lanserar vårkollektionen i ett datorspel och inför samtidigt shoppingmöjligheter inuti plattformen.
Spelet kallas First Person Lover och lanseras i morgon.
– Med vårt First Person Lover-spel tar vi ställning för vikten av att införa mer kärlek och mindre våld i spelvärlden, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Björn Borg, i ett pressmeddelande.
Spelaren får klä karaktärerna i nya Björn Borg-kollektionen och sedan bekämpa ondskans krafter med en kärlekshandske. Andra attribut som finns tillgängliga i spelet är hologramslängkyssar, blombladskastare och regnbågsmaskiner.
– Det har varit oerhört roligt att se kollektionen komma till liv i 3D, med avatarer som modeller. Spelet har tagit min vision vad gäller fiktiva världar till en helt ny nivå. Jag kan bli den första designern någonsin vars kollektion säljs genom ett spel, säger James Lee, designchef på Björn Borg.
Kampanjen har tagits fram tillsammans med Garbergs.
Arbetsgrupp
Art Director: Lotta Mårlind
Copywriter: Sedir Ajeenah
Interactive Art Director: William Löthman
Producer/ Account Manager: Ida Tenggren
Account Director: Anna Frick
Co-creative: Hampus Mattsson , Michael Ring
Spelutvecklare på Isbit Games
Robert Andersson – Executive Director/Founder
Markus Koos - Producer
Frenne Hirani - Creative Director
Niclas Kjellberg - Lead Programmer
Stefan Karlberg - Programmer
Kim Herrström - 3D Artist
Christopher Brändström - 3D Artist
Christoffer Eklund - 3D Artist
Nicolas Opazo - Music & SFX
Concept art: Alex Törnberg
Co-developer: Christopher "Get_Right" Alesund.