Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Le Bureau och Alcro sätter färg på Barnens Ö

Publicerad: 11 Juli 2017, 06:37

I vår har kollogården Strand på Barnens Ö färgsatts och målats om med stöd från Alcro Färgfonden. Varje steg i projektet har dokumenterats och blivit till innehåll i Alcros sociala kanaler.


Ämnen i artikeln:

AlcroLe BureauReklamfilm

Med sommarens första kollogång avslutas nu projektet.

–  Det finns en stolthet i alla Färgfondens projekt, men ommålningen av Barnens Ö ligger oss lite extra varmt om hjärtat. Genom att löpande dokumentera arbetet har vi också kunnat spegla kundens process i vår kommunikation, från förarbete och kulörval till själva målningen, säger Sylvia Martinsson, marknadschef på Alcro i ett pressmeddelande.

I mitten av juni var Alcro och Le Bureau på plats för att dokumentera det färdiga resultatet på Barnens Ö, både inomhus och utomhus. Med barnen på plats fanns också en chans att berätta mer om syftet med Alcro Färgfonden och varför kolloverksamheten är så viktig.

–  För många barn är kolloveckorna de roligaste på hela sommarlovet. När vi färgsatte Strand ville vi att det skulle kännas somrigt och gränslöst, att det inte skulle se ut som hemma utan vara mer lekfullt. Några av barnen har varit med och målat och är pirriga över vad kompisarna ska tycka, säger Emma Eriksson, art director på Le Bureau i en kommentar.

Alcro Färgfonden är ett initiativ för att realisera samhällsnyttiga måleriprojekt. Sedan lansering förra året har fler än 300 föreningar, ideella organisationer och privatpersoner över hela landet sökt bidrag ur Färgfonden. 13 projekt har hittills beviljats stöd, varav kollogården Strand på Barnen Ö är ett av de mer omfattande.
Alla projekt som har fått stöd från Alcro Färgfonden publiceras på kampanjsidan.


Arbetsgrupp
Alcro
Sylvia Martinsson, chef marknadskommunikation
Kajsa Öijerholm, projektledare

Le Bureau
Amanda Bermheden/Toni Donelly, projektledare
Claes Kjellström, strateg
Line Eriksson/Ulrika Adrinsson, produktionsledare
Martin Johansen, copywriter
Emma Eriksson, art director
Kalle Garmark, final art
Måns Nyman, regissör
Claudia Balboa, producent
Jonas Ingerstedt, fotograf

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

AlcroLe BureauReklamfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.