Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Lensways mediestrategi: bloggare på Youtube

Publicerad: 31 Mars 2015, 14:57

Modebloggaren Sarah Tjulander i LensWays första film

När konkurrera tävlar om utrymmet i kommersiell tv satsar LensWay på Youtube och bloggare istället. Företaget har producerat fem skruvade filmer inhouse med några av Sveriges ledande bloggare i huvudrollerna.


Ämnen i artikeln:

LensWay

LensWay har producerat "skruvade" reklamfilmer avsedda enbart för Youtube. För "skådespelarinsatserna" står några heta bloggprofiler. Bland dem finns bloggparet Johan Larsson och John Valencia, popduon Caroline Roxy och Sofie Larsson från singelaktuella gruppen Roxso, modebloggerskan Sarah Tjulander, träningsbloggaren Kevin Triguero och mammabloggaren Frida Edvardsson. Bakom produktionen står LensWays inhousebyrå, marknadschefen Lin Eriksson och produktionsbolaget Team Veesualz.

– För oss är det självklart att experimentera med Youtube som kanal eftersom vi har ett tydligt digitalt fokus och tror stenhårt på bloggvärldens inflytande över dagens konsumenter. För att nå maximal spridning vill vi göra något skruvat som sticker ut och som tilltalar en yngre målgrupp. Därför har vi producerat en serie humoristiska reklamfilmer som både driver med bloggvärlden och oss själva, säger Lin Eriksson i en kommentar.

Under mars månad har LensWay spelat in fem olika filmer.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

LensWay

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.