Medieval
Leo Vegas satsar på lastbilar under pandemin: ”Vill väcka nyfikenhet”
Publicerad: 3 september 2020, 13:29
Under ett halvår rullar tio lastbilar på Stockholms gator med olika reklambudskap från Leo Vegas.
Ämnen i artikeln:
Leo VegasLastbilarna är skyltade med stora bilder i Leo Vegas orange färg, med loggan samt med texten ”En leverans från Leo Vegas” som ska locka åskådarens fantasi att själv gissa på vad det egentligen är för innehåll som finns i bilen.
Inom kort lanserar Leo Vegas en tävling där du ska hitta och ta en bild på en av bilarna samt dela bilden på sociala medier. Deltagarna ges här möjligheten att vinna en Rolexklocka, något som spelbolaget hoppas ska generera ökad uppmärksamhet.
Leo Vegas hamnar med satsningen i ett nytt sammanhang och annonsintäkterna går till ett åkeri i Stockholm som normalt transporterar beställningar från privatpersoner, ganska ofta möbler.
De tio bilarna rullar i Stockholmsområdet under ett halvår och kommer ofta att synas i innerstaden.
– Vi vill göra något roligt och nytänkande. Bilarna hade tidigare vita sidor och vi såg att detta var ett utmärkt sätt att skapa uppmärksamhet, på ett nytt vis, i en miljö där människor rör sig inklusive i deras bostadsområden, säger Denise Kehoe, marknadschef Sverige på Leo Vegas i en kommentar.
– Detta ger oss en möjlighet att väcka nyfikenhet och vi har redan hört roliga historier från personer som sett våra bilar, de har varit otroligt intresserade av vad bilarna transporterar. Någon frågade till och med om det var en lejonleverans från Leo Vegas.
Leo Vegas har därtill valt att klimatkompensera för varje mil som lastbilarna rullar på vägarna via Tricorna.