Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 28 april 2015, 13:24
Bild ur filmen.
Tv-apparaterna blir allt mer avancerade. Samtidigt blir vår humor allt mer banal. Det är en kontrast som LG tar fasta på i sin nya kampanj "The science behind".
Ämnen i artikeln:
M&C SaatchiLG:s nya kampanj består av fyra filmer som komemr att visas på Youtube. I dessa driver varumärket med banala samtidsfenomen som en skrikande get. Budskapet är särskilt anpassat för den humor som det finns gott om på nätet.
– Tekniken i våra Smart TV:s är idag långt mer avancerad än datorn som skickade den första mannen till månen. Samtidigt är dagens underhållning konstigare, fånigare, roligare och mer lättåtkomlig än någonsin tidigare, säger Andreas Thiel, Trade Marketing Specialist på LG Nordic, i en kommentar.
Kampanjen är skapad av M&C Saatchi, och är den första rörliga produktionen som byrån gör för LG. Förutom filmerna kommer den också att synas i print och genom banners.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
M&C Saatchi