Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Lokaltidningens app ger napp

Publicerad: 19 Maj 2014, 21:11

Fiskehåvar vid reklamtavlan.

Foto: NWT.

Tuffa sparkrav – men Nya Wermlands-Tidningen, NWT, kan i alla fall glädjas över digitala framgångar. Nu har tidningen dragit igång en kampanj för sin framgångsrika app. Då är det många som hajar till.


Ämnen i artikeln:

NWTClara

NWT, med ett sparkrav på 20 miljoner kronor, går liksom många andra medieföretag igenom ett stålbad.

Men det finns ljusglimtar.

Tidningen kör just nu en utomhuskampanj i Karlstad för sin framgångsrika app, vars besöksfrekvens per användare är så stor att den hamnar på andra plats i landet, enligt NWT själva.

Budskapen på utomhustavlorna har i en del fall försetts med en installation med koppling till kampanjens och den specifika affischens budskap. Enligt NWT och Clara har reklamtavlorna blivit en snackis.

– Ett tilltag som fått stor uppmärksamhet hos värmlänningarna, meddelar NWT.

– Sedan årsskiftet har antalet unika besökare på vår mobil-app. ökat med cirka 40 procent från 10 000 per vecka i början av året till 14 000 förra veckan. Ser man till antalet totala besök har de vuxit från 47 000 till 71 000 och sidvisningarna har gått från 132 000 till 244 000 per vecka, säger webbchefen Magnus Östlund Mörk.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

NWTClara

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.