Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Lotta Lundgren goes ASMR i Coop:s nya kampanj

Publicerad: 10 April 2019, 09:11

Coop introducerar nästa steg i konceptet "4 för 80" med ny specialfilm där Lotta Lundgren testar ASMR.


Ämnen i artikeln:

CoopForsman & BodenforsLotta Lundgren

Konceptet "4 för 80" lanserades för ett antal år sedan med insikten att de flesta familjer i Sverige behöver enklare och snabbare vägar att ordna vardagsmat. För många familjer i  är vardagsmiddagen över på cirka nio minuter.

När Coop lanserar en ny omgång av "4 för 80" vill man uppmuntra fler att laga maten snabbt, men äta långsammare – för att spara tid till att umgås. För att verkligen sätta ljus på det nya temat har man låtit Lotta Lundgren utforska ASMR-genren.

– Eftersom vi har ett tema som går ut på att laga snabbt och äta långsamt passade ASMR-genren med sitt långsamma och behagliga tempo. Vi vet att ASMR är en vattendelare så vi ville göra det på vårt sätt så att även de som ogillar ASMR-filmer också har en behållning av den, säger Pontus Thorén, copywriter på Forsman & Bodenfors i en kommentar.

I den nya filmen ser vi Lotta Lundgren äta sin "Panzanella express" – en snabblagad och matig tomatsallad.

– Jag är med på det mesta så länge jag får laga maten, säger Lotta Lundgren. Om barn nu nödvändigtvis ska sitta och såsa framför Youtube så tycker jag att det är bra om de tittar på något vettigt. Till exempel en stor tomatsallad, säger Lotta Lundgren.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.