Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

M&C Saatchi och B-Reel bakom världens första virtuella nattklubb

Publicerad: 4 Juni 2014, 14:56

När pop-duon Lilla Sällskapets släpper singeln "Nattdjur" lanserar Sony Music en ny, interaktiv musikvideo på YouTube. Idéen till videon, som marknadsförs som "världens första digitala nattklubbsupplevelse" är framtagen av M&C Saatchi och B-Reel.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiB-Reel

Kampanjen är det senaste resultatet av de musiksamarbeten som gjorts de senaste åren mellan Sony Music och Carlsberg-ägda varumärket Xide. I år skapar de en virituella nattklubbsupplevelse där gästen själv styr hur kvällen ska fortlöpa.  Interaktiviteten tar uppgångspunkt i släppet av Lilla Sällskapets nya singel "Nattdjur".

Genom att gå in på kampanjsajten kan besökaren följa med  pop-duon på en nyckfull resa genom natten. Musikvideon är producerad av B-Reel och framtagen i samarbete med M&C Saatchi Stockholm.  

Lilla Sällskapets Mats Norman hoppas att fansen kommer uppskattar att man tagit  musikvideoskapandet ett steg längre.

– Några av våra absolut bästa festnätter har varit tillsammans med folk från publiken efter spelningar, så att bjuda in dem även digitalt kändes självklart. Jag uppmanar alla nattdjur där ute att gå in och joina festen med mig och Erik. De som hållit ögonen öppna har kunna följa olika teasersläpp i sociala medier och på klubbar runt om i Stockholm, Göteborg och Malmö, säger han i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Kund: Carlsberg/Xide
Byrå: M&C Saatchi  
Produktionspartners: Sony Music och Google  
Produktionsbolag: B-Reel
Regissör: Magnus Härdner

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiB-Reel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.