Medieval
MAD:s första kampanj för Studieförbundet Vuxenskolan
Publicerad: 16 september 2015, 13:41
Efter ett år av internt utvecklingsarbete och en omfattande varumärkesundersökning går nu Studieförbundet Vuxenskolan, SV ut med en bred printkampanj. Budskapet är att SV erbjuder många möjligheter till förnyelse
Konceptet är "Plats för nytänkande". Printkampanjen går med 40 införanden i nio olika magasin och tidskrifter, bland andra Vagabond, VI, ICA-Kuriren, M-Magasin och Allt om Mat.
– Vår första externa kampanj under det nya konceptet vill inspirera människor att bejaka sig själva och sina drömmar. SV erbjuder en mycket bredare verksamhet än de flesta vet om, berättar kommunikationschefen John Hillstierna i ett pressmeddelande.
Med kampanjen vänder sig Studieförbundet Vuxenskolan till en lite mognare målgrupp som har kommit till ett skede i livet då de har möjlighet att ägna tid åt sin egen personliga utveckling. Temat handlar om nya möjligheter. Därför bygger MAD:s visuella idé på porträtt av människor som placeras i helt andra sammanhang.
– Kampanjen är första steget i den externa delen av SV:s förändringsarbete som ska stärka kännedom och öka intresse, säger Svante Törngren, copywriter på MAD i en kommentar.