Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Magnus Carlson återvinner låt i ny kampanjfilm

Publicerad: 6 oktober 2017, 07:36

Weeping Willows-sångaren Magnus Carlson återvinner låten "The Burden" i kampanj för Förpacknings- och Tidningsinsamlingen, FTI.


Tidigare har artisterna Titiyo och Ebbot Lundberg gjort återvunna versioner av sina låtar inom ramen för FTI:s kampanj "Låt gammalt bli nytt". Nu har det blivit Magnus Carlsons tur. För kommunikationskoncept står Brandreality. Acne har producerat musikvideo och trailers och Burstit håller i den digitala annonseringen.
– När Magnus Carlson med glöd och passion, i TV4:s "Så mycket bättre", uppmärksammade oss på övergödningen, överfisket och de gifter vi släpper ut i Östersjön, blev jag väldigt starlt berörd framför tv:n. Därför var det en dröm som infriades när Magnus tackade ja till att medverka i kampanjen Låt gammalt bli nytt. En mer trovärdig ambassadör för återvinning av förpackningar och tidningar kan man knappast tänka sig, säger Klas Björkhagen, projektledare på Brandreality, i ett pressmeddelande.

Musikvideon är regisserad av Tomas Skoging på Acne.
– Fortfarande hamnar för mycket återvinningsbart i soppåsen. Vi hoppas att ännu fler ska få sig en tankeställare och faktiskt tänka efter en extra gång innan man kastar förpackningar och tidningar i soppåsen istället för att de stannar kvar i kretsloppet, säger Annica Dahlberg, kommunikationschef på FTI.

Arbetsgrupp:
Förpacknings-och Tidningsinsamlingen:
Annica Dahlberg, kommunikationschef
Brandreality:
Klas Björkhagen, projektledare, Maria Fredriksson, copy, Anders Glisén, webbproducent, Jonas Ingre, art director
Acne: Tomas Skoging, regissör, Tim Mardell, producent
Burstit: Fredrik Kreuger, Head of Paid Media, Marcus Lind, Head of Strategy

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.