Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Människor interagerar med annonserna i Fonus nya kampanj

Publicerad: 16 Oktober 2017, 09:21

"Jag är vegan", "Säg förlåt till mamma" och "Var snäll". En helt vanlig utomhuskampanj har blivit interaktiv.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamFonus

I sin nya kampanj Säg det vill Fonus uppmana människor att faktiskt säga vad de känner. Budskapet baseras på en undersökning* som visar att 6 av 10 önskar att de oftare sa "jag älskar dig" till sina närmaste. Kampanjen är en fortsättning på konceptet "Alla andra dagar ska vi leva" som tidigare tagits ut i film och podcast.

– När man jobbar med döden får man perspektiv på livet. Vi vet att det är viktigt att säga och göra det vi går runt och tänker på innan det är för sent, säger Peter Göransson, marknadschef på Fonus i en kommentar.

Kampanjen Säg det syns nu i kollektivtrafik och på utomhustavlor runt om i landet. Och budskapet har gjort mottagarna benägna att dela med sig av sånt de vill säga. En överraskande effekt med klotter på flera av annonserna har redan gjort kampanjen interaktiv och flera av annonserna har snurrat runt på Instagram i förra veckan.

– Att människor börjar interagera med vår annons är bland den bästa uppskattning vi kan få. Det betyder inte bara att de sett den utan också att budskapet gått fram och att de agerar på det. Vi kunde inte förutspå den här effekten men tycker att det är roligt och framförallt tänkvärt, ett uttryck för att det kan finnas mycket som är osagt, säger Peter Göransson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamFonus

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.