Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Marabous nya ödemarkskampanj

Publicerad: 10 mars 2014, 11:15

I första kampanjen med Marabous nya kommunikationskoncept, får Sveriges nordligaste invånare en helt egen Marabou-kiosk på tomten


Ämnen i artikeln:

MarabouForsman & Bodenfors

Sprid lite Mmm.... är Marabous nya kommunikationskoncept, framtaget av Forsman & Bodenfors, som handlar om att sprida vardagsglädje och dela med sig av det goda.

I den första kampanjen under det nya konceptet så valde man att gå rakt ut i ödemarken. Närmare bestämt till familjen Mannela som bor i Sveriges nordligaste by,Keinovuopio. Närmaste affär är nio mil bort, så det är inte aktuellt att spontashoppa godis.

Forsman & Bodenfors valde att först placera en Marabou-kiosk på Mannelas tomt och bygga en film kring det.

Kampanjen är kopplad till en sajt där man kan se om någon av familjen Mannela i inne i kiosken. Om så är fallet kan man få choklad skickad till sig och till någon man vill glädja.

Filmen debuterade i Let's dance i en tvåminutersversion i fredags.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

MarabouForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.