Medieval
Marie Serneholt gör tv-serie för bilmärke hos Expressen
Publicerad: 13 juni 2017, 09:46
Marie Serneholt.
Foto: Pressbild
Bonnier News Brand Studio producerar en tv-serie i fyra delar för Seat med Marie Serneholt som programledare.
Marie Serneholt har en gång tidigare varit programledare i ett format för Bonnier News Brand Studio, den gången i ett samarbete för Stadium. Nu är hon tillbaka och göra ett program i fyra delar som kommer att synas på Expressen.
I serien ska Marie Serneholt resa genom Sommarsverige tillsammans med författaren och podcastprofilen Manne Forssberg. Programmet är ett nativesamarbete med Seat.
– Sverige på sommaren är verkligen svårslaget och att få ge sig ut på roadtrip tillsammans med Manne ska bli galet kul och spännande, säger Marie Serneholt. Bara när vi försökt enats om var vi ska åka har vi haft extremt roligt. Vi ska försöka vara lite nytänkande och inte bara stanna på alla gamla klassiker, utan förhoppningsvis se till att tittarna upptäcker lite nya sommarpärlor, säger hon i ett pressmeddelande.
Bonnier News gör även förändringar i organisationen för att stärka sitt kommersiella tverbjudande. Brand Studios kreativa strateg Nicklas Hermansson blir kreativ strateg för rörligt, samtidigt som en produktchef för DiTV och en projektledare ska rekryteras.
– Den rörliga bilden har några otroligt spännande år framför sig. Vårt mål är att erbjuda våra användare och annonsörer en hyperrelevant produkt. Framtidens tv handlar till stor del om att att våga ta storybuilding på allvar och anpassa berättelserna för den nya digitala verkligheten fullt ut. Med tre av Sveriges starkaste publicister och varumärken i ryggen har vi alla förutsättningar att lyckas, säger han i en kommentar.
UPPDAERING: Efter publicering hör Bonnier News Brand Studio av sig och säger att alla detaljer kring samarbetet inte är bekräftade.