Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Martin Björk utsätter sig själv för näthat

Publicerad: 26 Januari 2015, 14:11

Martin Björk.

Efter en tv-karriär testar nu Martin Björk vingarna som musiker. I samband med låtsläppet "Ricochet" utsätter han sig själv för näthat på sitt Instagram-konto. Kampanjen är gjord av den nystartade byrån Socialminds.


Ämnen i artikeln:

InstagramSocialminds

Från början skulle låten inte handla om näthat – men det var något som växte fram under processens gång. Under två veckors tid har Martin Björk lagt upp bilder på sitt Instagram-konto med en nedräkning till i dag.

Kommentarerna har varit både positiva och negativa. Några har skrivit "tjockis", "har du 40-årskris eller" och "fan vad patetisk du är".

– Med lanseringen inför mitt låtsläpp med "Ricochet" ville jag samtidigt få igång en diskussion kring problemet och få andra människor att inse att det inte är okej, säger Martin Björk i ett pressmeddelande.

Eftersom han vetat om kampanjen har han kunnat förhålla sig till de elaka kommentarerna, men ändå tagit åt sig.

– Jag känner för dem som har blivit utsatta för grovt näthat och vill nu förebygga att det lever vidare, vilket jag hoppas att detta ska bidra till.

Socialminds startade i fjol och är inriktade på att arbeta strategiskt och operativt med företags och personers varumärken i sociala medier.

– Att Martin tog sig an utmaningen och utsatte sig själv för eventuell mobbning var mycket djärvt av honom, säger Robin Tapper, cd på Socialminds.

Arbetsgrupp
My Söderholm, projektledare
Robin Tapper, strategisk ledare
Ponny Höijer, kreatör & copywriter
Felicia Holte, fotograf
Linn Berghagen Nilsson, produktionsassistent

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

InstagramSocialminds

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.