Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 19 Augusti 2020, 09:36
Under hösten kommer Max nya sponsorskap prägla hela hamburgerkedjans marknadsföring.
I måndags hade TV4:s långkörare Idol säsongspremiär. Premiären lockade visserligen färre tittare än förra året men sågs fortfarande, enligt preliminära siffror från MMS, av 639 000 och hade en tittarandel i TV4:s huvudmålgrupp 15-64 år på 36,2 procent.
Nytt för i år är att Max Hamburgare kliver in som en av huvudsponsorerna. Beslutet att gå in som sponsor är ett av de första som tas av Max nya marknadsdirektör Maria Ziv. Under sponsorskapet kommer de bland annat att presentera nya reklamfilmer, framtagna av nya byråpartnern Åkestam Holst, med koppling till musik. Sponsorskapet av Idol kommer under hösten att prägla Max marknadskommunikation.
– Idol når en stor del av Sveriges hushåll, det blir många som bänkar sig framför TVn. Det är också ett program som engagerar den yngre publiken och som det pratas om. Vi vill öka underhållningsvärdet i vår kommunikation och nå fler unga och familjer. Då är Idol det bästa alternativet, säger Maria Ziv i ett pressmeddelande.