Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

McDonald’s förvandlar sina klassiska bågar till vägskyltar

Publicerad: 5 Mars 2018, 09:26

I stort sett alla känner till den gyllene logotypen. McDonald's utnyttjar faktumet med självförtroende i en smart utomhuskampanj.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamMedievalMcDonald'sReklam

McDonald's varumärke och logotyp är så ikoniska att de stundtals unnar sig att vara avskalade och minimalistiska i sin kommunikation. I en uppmärksammad kanadenisk utomhuskampanj, framtagen av byrån Cossette, har man tagit samma utgångspunkt.

Här har byrån beskurit McDonald's gyllene bågar för att rikta bilisterna till närmaste restaurang. I kampanjen som har namnet "Follow the Arches" har logotypen delats upp i fyra gula riktningarssymboler som vägleder längs motorvägen.



"Genom att beskära de gyllene bågarna till riktningsvägar och minska bilderna till det som bara är nödvändigt, förvandlade vi ett underutnyttat mediautrymme till ett enkelt enhetligt designsystem anpassat till alla marknader runt om i världen.", skriver McDonald's i ett uttalande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.