Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

McDonald’s ger inblick i krishanteringen på donken

Publicerad: 30 Juni 2017, 13:03

Hur känns det av tyda en virrig beställning klockan 01:55? I DDB Stockholms nya filmer för McDonald's lyfter byrån fram egenskaperna man får av att göra Donken.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklambranschenDDB Stockholm

McDonald's bygger vidare på reklamkampanjen "Gör Donken" och lyfter fram olika egenskaper medarbetare får av att göra Donken i en serie filmer.

DDB Stockholms nya filmer visar situationer som McDonald's medarbetare ställs inför dagligen och lär sig att bemästra. Allt från virriga nattbeställningar till svårtydd radiokommunikation som ska vidarebefordras till köket.

Alla medarbetare i filmerna är riktiga anställda. Byrå är DDB Stockholm. Regissör är Marcus Svanberg på produktionsbolaget Standart.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.