Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

McDonald’s hyllar sista Richeburgaren

Publicerad: 2 November 2018, 11:00

I veckan meddelade den anrika Stockholmsrestaurangen Riche att de slutar servera sin Richeburgare som funnits på menyn i 20 år. McDonald's Kungsgatan passar på att berätta de kommer fortsätta servera burgare dygnet runt i ett initiativ från NORD DDB.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMcDonald'sNord DDB

I ett pressmeddelande samt i ett inlägg på Instagram under hashtaggen #RicheBurgareRIP berättade Riche att deras klassiska burgare försvinner från restaurangens meny. Den sista serverades den 1 november klockan 17.00.

McDonald's som ligger i krokarna av reklambrasnchens stamlokus lugnar Stockholmarna med en annons på Stureplans stortavla som rullar under helgen uppmärksammar farvälet och gör klart att de tänker fortsätta att servera burgare som vanligt.

– Det är förstås tråkigt att den anrika Richeburgaren försvinner. En burgare som Stockholmsbor länge älskat. I denna burgarkris är det därför viktigt att vi informerar allmänheten om att de kan vara lugna. McDonald's serverar burgare dygnet runt, 365 dagar om året, säger Erland Cessan, franchistagare McDonald's Kungsgatan i ett pressmeddelande.

På fredagskvällen svarade Riche på samma stortavla genom att lägga upp receptet på den "hemliga" Richeburgaren. Ett initiativ som hyllades stort i sociala medier under helgen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.