Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Media Markt släpper nytt tv-format: Hyllar teknikälskare

Publicerad: 28 Augusti 2017, 08:01

I tv-serien Manick förverkligar Simone Giertz aka "Queen of shitty robots" och stand-up komikern Nisse Hallberg galna experiment och infall för Media Markt. Programmet sänds i TV6.


Ämnen i artikeln:

TV6MTGMastiffMedia Markt

I 12 avsnitt under hösten kommer Simone Giertz och Nisse Hallberg försöka lösa vanliga vardagsproblem med hjälp av hemelektronikprodukter från MediaMarkt. I programmet visas ett antal av de vanligaste teknikprylarna upp, men hur de används skiljer sig förmodligen från hur de flesta svenskar normalt sett använder produkterna.

– Vi ville hitta ett nytt sätt att uttrycka vår passion för hemelektronik och i en dialog med Mastiff och MTG tog vi fram ett nytt och spännande koncept som ligger helt i linje med MediaMarkts varumärkesstrategi. Många av experimenten i programmet kanske inte ska provas hemma på egen hand, men förhoppningsvis kan de galna upptågen öppna upp tittarens ögon för hemelektronikens oändliga möjligheter, säger Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör på Media Markt i ett pressmeddelande.

I programmet roar sig Simone och Nisse med att tillsammans testa gränserna för vad helt vanliga hemelektronikprylar klarar av. Ett exempel är när de testar de om det går att bygga in en katapult i en brödrost så att den kan "kasta mackan" direkt in i munnen och om det går att bygga en massageväst av mobiltelefoner.

– Det är ett stort nöje att göra Manick tillsammans med MediaMarkt. De och TV6 har gett oss möjligheten att producera ett minst sagt annorlunda pryl- och hemelektronikprogram med fantastiska Simone Giertz och Nisse Hallberg framför kameran, säger Daniel Edvardsson, vice vd på Mastiff och fortsätter:

– Förutom att Media Markt möjliggjort produktionen är det en ynnest att få använda deras starka marknadsföringskanaler för att få ut budskapet om ett TV6-program som vi är mäkta stolta över. Vi ser Manick som ett "win-win-win-win"-projekt för oss, TV6, MediaMarkt och för tittarna!

– Manick är ett kul och lite skruvat program som passar klockrent för vår målgrupp på TV6. Simone och Nisse är riktiga fynd och vi kunde inte ha hittat en roligare duo, säger Karolina Stallwood, innehållsdirektör på MTG Sverige.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

TV6MTGMastiffMedia Markt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.