Medieval
Media Markt utmanar gränsen mellan verklighet och fiktion
Publicerad: 20 april 2015, 14:51
Lowe Brindfors och Crazy Pictures ligger bakom Media Markts senaste film
Media Markt och reklambyrån Lowe Brindfors tar kommunikationskonceptet vidare genom ett samarbete med Norrköpingsbaserade filmkollektivet Crazy Pictures.
Crazy Pictures är kända för bland annat den virala succén "Vaskduellen" med över en miljon visningar på Youtube som är nominerad till Guldtuben. Den första filmen i samarbetet är kampanjen "Maxa din TV-upplevelse". Filmen ska illustrera hur dagens tv-teknik gör tv allt mer verklighetstroget.
– Vi tillsammans med Lowe Brindfors kände omedelbart att vi ville jobba med Crazy Pictures. Deras lite skruvade humor och knivskarpa filmiska öga möjliggör för oss att arbeta med film på ett helt nytt sätt för hemelektronikbranschen. Att de dessutom är ett otroligt trevligt och professionellt gäng gjorde bara saken bättre, säger Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör för Media Markt i ett pressmeddelande.
Lowe Brindfors tog fram idén om hur tre vänner ifrågasätter om de är med på tv eller tittar på tv.
– Det här är ju bara första filmen i en rad av filmer som tillsammans kommer bygga ett tajt, men också oerhört flexibelt, koncept. Vi har gett oss själva möjligheten att överraska i varje kampanj, men ändå få det att hålla ihop helt enkelt. Och så vi har en kund som verkligen vågar ta ut svängarna, så det känns toppen, säger Hanna Belander och Petter Lublin, kreatörer på Lowe Brindfors i en kommentar.
Arbetsgrupp
Media markt
Marknadsdirektör Mia Lund Hanusek
Reklamchef: Mats Ajpe
Onlineansvarig: Hanna Andersdotter
Lowe Brindfors
Art director: Petter Lublin
Copywriter: Hanna Belander
Executive Creative Director: Calle Sjönell
Projektledare: Nicolas Hasselström
Planner : Oscar Erlandsson
Producent : Tobias Dahl
Designer : David Drew
Crazy Pictures
Regi & produktion
Standart
Exekutiv producent : Pål Åsberg