Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Mercedes gör tvodd för att nå en yngre målgrupp

Publicerad: 31 Mars 2015, 10:01

Ola Salo och Nisse Edwall

I fredags släppte Mercedes ett nytt webb-tv-serie format, "Tvodd on Wheels". Programmet leds av Nisse Edwall och handlar om att utforska oupptäckta delar av stan tillsammans med kända urbana profiler. Det första avsnittet med artisten Ola Salo har närmare 150 000 visningar på Facebook.


Ämnen i artikeln:

MercedesMercedes-Benz

I tvodden åker programledaren Nisse Edwall runt i en sprillans ny Mercedes-Benz CLA Shooting Brake och gästas av en rad urbana profiler som delar med sig av sina smultronställen och delvis okända intressen.

Syftet med Tvodd on Wheels är att visa en sida av gästerna på ett sätt som tidigare inte gjorts.  Exempelvis berättade artisten Ola Salo i första avsnittet om sina utbrändhetssymptom och om hur han då började samla på seriealbum. I de kommande avsnitten besöker designern Ida Sjöstedt sin dolda pärla i Tensta, Flippin Burger-grundaren Jon Widegren tar med programledaren ut på iskalla Mälaren. Andra personer som gästar tvodden är stjärnkocken Niklas Ekstedt, grammisnominerade Felipe Leiva Wenger från Ison & Fille, sociala entreprenören Leo Razzak och komikern Moa Svan. Formatet har skapats tillsammans med ANR BBDO och Nyheter24-gruppen i samarbete med mediebyrån FUEL@Vivaki.

– Kommunikationen inom bilbranschen har länge varit ganska traditionell. Med tvodden vill vi tillvarata möjligheterna de nya kanalerna erbjuder och samtidigt positionera Mercedes-Benz som ett ungt och innovativt varumärke, säger Victoria Heindorff-Meuller, marknadschef på Mercedes-Benz i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MercedesMercedes-Benz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.