Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 4 november 2015, 14:11
Leif Eliasson, vd på Metro.
I dagens mediebransch talas det oftast om nya trafikrekord i mobilen. Nu tänker Metro försöka nå två miljoner läsare på en dag – med papperstidningen.
Ämnen i artikeln:
MetroLagom till julhandeln satsar gratistidningen Metro på en "Two million day" den 26 november. Det innebär att de ska försöka nå två miljoner läsare på en och samma dag i Stockholm, Göteborg och Skåne. Detta med hjälp av två utgåvor: en på morgonen och en på eftermiddagen.
– Vi gör detta främst för våra annonsörer som vi vet vill dra igång julhandeln på allvar och vi ökar då räckvidd och synlighet för dem där våra läsare befinner sig, säger Leif Eliasson, vd på Metro, i ett pressmeddelande.
Tidningarna kommer att delas ut av sammanlagt 500 personer. Både inhyrd personal och anställda på Metro.
– Vi vill påvisa den kraft som fortfarande finns i print. Detta förstärks även av responsen från våra trogna annonsörer som väljer att kontinuerligt annonsera i Metro tack vare den goda effekten, menar Leif Eliasson.
Metro har tidigare genomfört en "Million day", den 25 april 2008.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Metro