Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

MOOD Stockholms nya annons sticker ut

Publicerad: 24 September 2018, 11:29

Foto: Pressbild

Tillsammans med M&C Saatchi har MOOD Stockholm tagit fram annonsen "Wrap Yoursel Warm", som välkomnar hösten med en utomhustavla stickad med 2,3 kilometer tjockt garn.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiMedievalReklamKampanj

Hösten nalkas och löven släpper taget från sina grenar och snurrar ner mot marken. En bädd av gulorangea färger färgar gatornas annars så gråa vardag. När temperaturen sjunker rustar butikerna sina skyltfönster och hyllor med stickade plagg.

Men MOOD Stockholm nöjer sig inte med stickade plagg, utan låter även garnet stå i centrum med en utomhustavla som sticker ut. Vid Stureplan i Stockholm har man stickat en utomhustavla för hand med 2,3 kilometer tjockt garn.

– Vi vill visa att MOOD Stockholm är den självklara destinationen för höstgarderoben. Det är viktigt för oss att hamna i vår målgrupps medvetande på närliggande shoppingstråk. Här gör vi det på ett sätt som känns oväntat och nytänkade, vilket är några av våra ledord, säger Karin Lagerqvist, marknadsansvarig på MOOD Stockholm, i en kommentar.

Annonsen går under namnet Wrap Yourself Warm och är framtagen av M&C Saatchi för att utså höstens väder och vind.

– Det finns inget som symboliserar höstens mode så mycket som stickat, och vi ville låta materialet i sig lyfta budskapet om MOOD:s utbud. Förhoppningsvis får folk en varm känsla i kroppen när de ser utomhustavlan en blåsig morgon på väg till jobbet, säger Rachel La Chenardière, kreatör på M&C Saatchi.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.