Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Netflix väljer Bonnier Tidskrifter

Publicerad: 1 November 2016, 14:32

Netflix vill marknadsföra den nya serien The Crown mot en mogen och kvinnlig målgrupp. Därför har de valt Bonnier Tidskrifter för ett större nativesamarbete.


Ämnen i artikeln:

Andreas SandinNative AdvertisingContentBonnier TidskrifterNetflix

I veckan har den nya Netflix-serien The Crown om drottning Elizabeth premiär. För att marknadsföra den i Sverige har streamingplattformen vänt sig till Bonnier Tidskrifter. Affären innehåller en lång rad delar.

Förutom traditionell annonsering kommer Damernas Världs, M-magasins och Amelias läsare att bjudas in till en VIP-premiär med efterföljande fest. De kommer också att "nativerapportera" live i magasinens sociala kanaler, som Facebook och Instagram. På sajter och i nyhetsbrev kommer de dessutom att producera särskiult utformat branded content.

Bonnier Tidskrifters annonsdirektör Andreas Sandin är nöjd över samarbetet.
– Vi är jättestolta över att ha blivit valda som partner för deras lansering av serien The Crown. Vi tar det som ett bevis för att Bonnier Tidskrifters satsning som vi gjort sedan en tid tillbaka på native och kreativa samarbeten verkligen är något som marknaden efterfrågar, säger han.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.