Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Ninjas in Pyjamas ska göra Samsung till det naturliga valet för e-sportsfansen

Publicerad: 22 februari 2021, 13:02

Samsung tecknar på ett treårigt samarbetsavtal med den svenska e-sportsorganisationen Ninjas in Pyjamas.


Ämnen i artikeln:

Samsung

Ninjas in Pyjamas (NIP) är det närmaste man kan komma legendarer i gaming-sammanhang tack vare sina framgångar i spelet Counter Strike och har samlat på sig över tre miljoner dollar i prispengar. Sedan tidigare har laget haft sponsorer som Panasonic Lumix och Betway.

Nu tecknar Samsung i Norden ett treårigt avtal med Ninjas in Pyjamas i syfte att skapa ”föränderliga och inspirerande upplevelser för både spelare och tittare samt skapa aktiveringar och innehåll som engagerar båda segmenten”.

Tanken med sponsoravtalet är att Ninjas in Pyjamas ska göra Samsung till det naturliga valet för e-sportsfansen.  Samsung ska bland annat integreras i Ninjas in Pyjamas innehåll och parterna ska också ta fram kreativa kampanjer tillsammans.

Ninjas in Pyjamas vd Hicham Chahine kallar samarbetet för en ”milstolpe” i organisationens historia.

Sponsoravtalet är inte det första Samsung gör inom e-sporten. Under fyra år mellan 2013 och 2017 hade varumärket exempelvis sitt eget lag Samsung Galaxy  som bland annat tävlade i League of Legends.

I dag tävlar den globala organisationen Ninjas in Pyjamas i fyra spel, CS:GO, Rainbow Six, Valorant och Fifa.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Samsung

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.