Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Ninjas in Pyjamas utmanar de traditionella mediehusen

Publicerad: 21 april 2015, 09:39

Ninjas in Pyjamas har en halv miljon fans på Facebook

DanAds ochNinjas in Pyjamas inleder ett samarbete för annonsköp via en digital self- servicelösning. Detärett integreratsamarbete sominnefattar bådeProgrammatic buyingochannonshandelnvia Self Service-tjänsten.


DanAdsharskrivit på ett samarbetsavtalmedenav världens mest framgångsrika e-sportorganisationer Ninjas in Pyjamas gällandewebbannonseringpåderashemsidaviaen self service-tjänst.

– Viharpåbörjatettstort arbetemedatterbjudavarumärkenmöjlighetenattexponerasina  budskapinomvårakanaler.DanAds kommervarakugghjuletinomdettaarbete, sägerPer  Lilliefelth, vd för NinjasinPyjamas i ett pressmeddelande.

DanAdsärenwebbaseradself-serviceplattformsomintegrerasdirektpåmedieägarnas  sajter.  

– FörosspåDanAdsärdettaettheltnyttforumattjobbainom.Vijobbarvanligtvismed  traditionellamediahus, sägerPeoPersson vd förDanAds i en kommentar.

Det integrerade samarbetet innefattar såväl programmatic buying som annonshandelnvia Self Service-tjänsten.

– Detärmycketovanligtatt e-sportslagerbjudertraditionell annonseringinomderaskanaler.  Såvihoppasandralagkommerföljaisammaspårsomoss, kommenterar PerLilliefelth.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.