Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Nissan satsar på science fiction-tema i biomörkret

Publicerad: 29 December 2015, 10:45

TBWA/London har lanserat en 60 sekunder lång biokampanj för Nissan. Filmen med titeln "Hoybot" har ett tydligt sci-fi-tema som passar bra in i biomiljön.


Ämnen i artikeln:

MedievalNissan

"Hoybot" kan liknas vid en kort mockumentär om den fiktiva racingsstjärnan Sir Chris Hoy, som inte är helt och hållet människa.

Bildberättandet präglas av snabba klippbilder och påminner om en trailer till en spelfilm. Något som lämpar sig väl eftersom filmen går upp på biografer i Storbritannien och spelas upp före den nya Star Wars-filmen "The Force Awakens"

Filmens soundtrack är framtaget av kompositören Daniel Lenz. Produktionsbolag är Somesuch.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MedievalNissan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.