Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Nu blir kulturtavlorna öppna för alla annonsörer

Publicerad: 31 mars 2020, 12:15

Med flera inställda kulturevenemang på grund av coronaviruset 5 000 reklamytor i Stockholm såsom lyktstolpar, affischramar på elskåp och stortavlor på husfasader tillgängliga för alla annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Reklamoperatören Kulturreklam erbjuder normalt sett reklamytor i utomhusmiljön för kultur, idrott, föreningsliv, välgörenhet, samhällsaktörer och evenemang, i samarbete med kommunen och fastighetsägare. Totalt handlar det om cirka 5 000 ytor som nu, med anledning av coronavirusets effekter på kultursektorn, öppnas upp för alla typer av annonsörer.

– På grund av Corona-virusets framfart har vår verksamhet drabbats hårt. Kulturaktörer pausar verksamheten och evenemang är inställda. Vi har därför fått tillstånd att öppna våra ytor för alla sorter av annonsörer tills vidare. Vi gör vårt yttersta för att sprida detta budskap och vi har sett ett stort intresse bland snabbfotade aktörer. Pressbyrån och online-apoteket MEDS är först ut som annonsörer med stora kampanjer, säger Carl Jurell, vd på Kulturreklam i ett pressmeddelande.

Kulturreklam är kanske främst förknippade med affischramarna som har stor täckning i Stockholm, i snitt två per kvarter. Ett försäljningsargument som Kulturreklam nämner är att de kan nå Stockholmarna i dess direkta närområde, i en tid när allmänhetens rörlighet är begränsad.

För att locka nya typer av annonsörer erbjuder opreratören mängdrabatt och har utvidgat avbokningsvarslet från upp till 60 dagar, till 10 dagar. 

En av de annonsörer som köpt utrymme på kulturtavlorna är nätapoteket Meds.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.