Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Nu kan spellistan avgöra annonserna

Publicerad: 16 April 2015, 13:54

Spotifys nya annonslösning.

Foto: Colourbox.

Spotify lanserar en helt ny annonslösning. Nu kan reklamköpare rikta sina budskap direkt mot olika typer av spellistor.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Spotify har över 1,5 miljarder spellistor – och många av dem är anpassade för olika tillfällen. Festen, träningspasset eller vilostunden tarvar olika typer av musik, men också olika typer av annonser? Det tror i alla fall Spotify, som från och med 1 maj erbjuder annonsörerna möjlighet att rikta in sig mot utvalda listor.

– Musik är en viktig del av livet, dag in och dag ut. Våra nya lösningar baseras på omfattande insikter av beteende kombinerat med vår globala närvaro i 58 marknader, vilket erbjuder annonsörerna unika möjligheter att nå ut konsumenter som streamar musik , säger Jeff Levick, Chief Revenue Officer, Spotify i en kommentar.

Lösningen kallas Playlist targeting och är en del i en uppdatering av Spotifys marknadsföringsverktyg. Syftet är att öka precisionen och möjligheten att styra kampanjer beroende på demografi och vad de lyssnar på.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.