Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Nu storsatsar Bauhaus på digital annonsering

Publicerad: 18 Februari 2015, 14:55

Bauhaus lägger pengar på det digitala.

Foto: Skämdump från Bauhaus-reklam.

Bygghandeln Bauhaus gör om sin mediestrategi. Nu ska 40 procent av den totala budgeten läggas på digitala kanaler. Främst satsas det på annonser i mobiler och surfplattor.


Ämnen i artikeln:

BauhausJohan Saxne

Det är i takt med att konsumentbeteendet förändrats som Bauhaus har beslutat att lägga om sin strategi. I fjol lade bygghandeln 25 procent av den digitala budgeten på annonsering i digitala kanaler – en siffra de nu ändrat till 40 procent.

Ytterligare en del i den nya strategin är att komplettera de fysiska DR-utskicken med digitala sådana.

– I december 2014 kunde Mediebyråbarometern för första gången konstatera att annonseringen online nu gått om print. Det är en tydlig indikation att vår ökade satsning på annonsering i digitala kanaler är helt rätt i tiden, säger Johan Saxne som är informations- och
marknadschef på Bauhaus i Sverige, i en kommentar.

Enligt Sifo reklammätningar investerade Bauhaus ungefär 230 miljoner kronor på reklam i fjol, jämfört med knappt 200 miljoner kronor 2013.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

BauhausJohan Saxne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.