Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Ny huvudsponsor för Mellon

Publicerad: 2 februari 2016, 08:53

Under de kommande tre åren är Coca-Cola för första gången huvudsponsor till Sveriges största tv-evenemang – Melodifestivalen.


Ämnen i artikeln:

SponsringMelodifestivalenCoca-Cola

Få händelser under året får samma publicitet i traditionell media och på sociala medier som just Melodifestivalen. I år blir något alldeles speciellt eftersom Sverige ska försvara Måns Zelmerlövs seger i Eurovision Song Contest på hemmaplan. Coca-Cola finns på plats under hela resan genom ett treårigt avtal som en av fem huvudsponsorer av Melodifestivalen (övriga är Coop, Elon, Marabou och 321 Telenor).

– Vi är stolta över att vara ny exklusiv dryckesleverantör till Melodifestivalen. Coca-Cola är ett globalt varumärke, men det är viktigt för oss att bygga relationer med våra konsumenter på lokal nivå. I Sverige är 95% av alla våra drycker producerade i Jordbro nära Stockholm och vi vill använda våra lokala tillgångar i ett sammanhang som är relevant för våra konsumenter. Melodifestivalen är ett utmärkt sådant tillfälle. Med tre miljoner tittare varje vecka är  Mello den händelse som knyter ihop familjer och vänner på lördagskvällen. I år blir det större än någonsin med alla fantastiska artister som ska delta och Eurovisionfinalen som hålls i Stockholm i maj, säger Jon Aleksander Naess, marknadsdirektör för Coca-Cola Enterprises Sverige i ett pressmeddelande.

Genom sponsorskapet av Melodifestivalen stärks ytterligare relationen till svenskarna genom synlighet under alla deltävlingar. Coca-Cola jobbar i nära samarbete med många av sina kunder med kampanjen och tävlingar som går under namnet "Stjäla rampljuset". Bland annat kommer det finnas möjlighet i butik att vinna vip-paket till finalen genom att dela bilder på Instagram med hashtaggen #cokerampljuset.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.