Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Nya filmer ska marknadsföra Stockholm

Publicerad: 30 juni 2014, 12:15

Bild från en av de nya filmerna.

Stockholms stad har tagit hjälp av tio stockholmare i nya kampanjen som är byggd för sociala medier.


I stället för traditionella filmer med attraktioner eller klassiska vyer får får vanliga Stockholmare ”berätta fritt om sin kärlek till Stockholm, om sina intressen, om relationen till sin stad och hur de lever här”, meddelar Stockholm stad i ett pressmeddelande om den nya kampanjen.

– Stockholms skönhet är vida känd. Vi ville lyfta fram stadens värden som livskvalitet, jämlikhet, kreativitet och vänlighet på ett nytt sätt utan att koppla det till klassiska reseanledningar, säger Ulla Hamilton (M), borgarråd och styrelseordförande i Stockholm Business Region.

Filmerna avslutas med hashtaggen #mystockholm och payoffen "What's yours?" för att locka till engagemang och spridning.

Kampanjen är ett inhouse-jobb.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.