Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Obemannade mackar i twitter-kampanj

Publicerad: 21 Januari 2014, 14:58

Från och med i dag börjar 270 St1-stationer att live-twittra ut sina priser i en kampanj från Garbergs.


Under konceptet "Ett annorlunda sätt att tanka" testar bensinkjedjan St1 med den här kampanjen att göra något som ingen konkurrent tidigare gjort – bli totalt transparent med sin prissättning.

– Genom Twitter ger vi inte bara våra obemannade stationer en röst, vi ger också bilisterna möjlighet att direkt se var man tankar billigast, säger Jonas Sidenå, vd på St1. Nu kan man lägga in sin egen station som hashtag, och löpande följa hur priserna ändras.

Och eftersom det kommer att Twittras flera hundra gånger om dagen finns alla möjligheter att det kommer att bli landets mest aktiva Twitterkonto.

Utöver själva Twitterkontot, St1Sverige, pågår kampanjen på de obemannade stationerna och förstärks med obemannade radiospotar.

Arbetsgrupp hos Garbergs:
Copy – Johanna Reis
AD – Lotta Mårlind
Formgivare/illustratör – Mimmi Wägerth
Projektledare – Joakim Landin
Produktionsledare – Lotta Thunved
Digital Director – Michael Ring

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.