Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Onlinebolaget kampanjar offline

Publicerad: 8 Maj 2015, 13:38

Annons för Helpling.

Det onlinebaserade städföretaget Helpling har valt att marknadsföra sig på nätet. Tills nu – då de går kör en bred kampanj i traditionella medier.


Helpling är ett start up-företag som erbjuder städhjälp genom enkel bokning på nätet. Bolaget grundades i Berlin och har Kinnevik-ägda Rocket Internet i ryggen, men finns också i 15 svenska städer.

Fram tills nu har Helpling enbart valt att synas digitalt och genom pr-aktiviteter. Men nu har de valt att gå ut i en större kampanj i traditionella medier för att sätta varumärket på kartan. Bland annat syns de på utomhustavlor i Stockholm, i dagspressen, genom direktreklam samt hörs på radio.  

"För att skapa det förtroende och trygghet som krävs för att man ska släppa in en okänd person i sitt hem så har vi fått tänka lite annorlunda. Trots att vi mestadels har jobbat online i Sverige så har vi jobbat mest med medier där vi har en mänskligare röst att kommunicera med kunden. Vi har jobbat mycket med bloggar, video och podcasts där vi haft bättre möjligheter att presentera vilka vi är och att sätta ett ansikte på Helpling" förklarar marknadschefen Gustaf Hällgren i ett mejl till Resumé.

Att de nu satsar mer traditionellt handlar om att bygga legitimitet.

"Målet är att alla i centrala Stockholm ska ha stött på Helpling på flertalet touch points under denna period och att detta inte bara kommer att bygga varumärkeskännedom utan även bestående legitimitet".

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.