Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Pågen skickar smakprover genom Instagram

Publicerad: 20 Oktober 2014, 11:49

Pagen skickar ut smakprover till Instagram-användare

Pågen lanserar Lingongrova Guld med en kampanj på Instagram. De användare som taggar sin frukostbild med #guldfrukost har möjlighet att få prova brödet under kampanjperioden.


Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgPågen

Som ett första steg i lanseringskampanjen för Lingongrova Guld skickas smakprover ut till de som taggat #frukost på Instagram. Instagrambilderna som valts ut kommer sedan användas i annonser och banners för Pågens bröd.

I ett nästa steg har de som taggar en frukostbild med #guldfrukost möjlighet att få ett smakprov hemskickat. Sammanlagt kommer tusentals bröd skickas ut under kampanjperioden.

– Vi vet att LingonGrova är en favorit bland svenska folket, men också att man gärna testar nya smaker. När vi nu lanserar en helt ny medlem i familjen känns det roligt att kunna belöna alla LingonGrova-älskare lite extra, säger Anna Håkansson, Nordic Brand Manager på Pågen, i ett pressmeddelande.

Vissa delar av kampajen kommer vara tidsstyrda och endast visas vid frukosttid, mellan 7 och 9 på morgonen. Lanseringen innefattar print i dagspress, Youtube-annonsering, banners och kampanjsajten lingongrova.se. DDB Göteborg ligger bakom kampanjen.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgPågen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.