Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 24 februari 2015, 14:40
DDB Göteborg raljerar över tv-kockboomen i sin nya reklamfilm för Pågen
Pågen vill inte att folk ska känna prestationsångest i köket. Nu lyfter företagets byrå DDB Göteborg fram mackan som måltid i en ny reklamfilm regisserad av Jesper Ganslandt.
I Pågens nya reklamfilm slår DDB Göteborg ett slag för mackan som maträtt. När många känner prestationsångest över att vara en virtuos i köket ska filmen få folk att inse att god macka är lätt att laga. Och dessutom kan fungera som ett alternativ till en måltid. Filmens budskap är att matiga mackor inte är svårt, men gott.
– I den rådande kock-tv-boomen kan det vara skönt att någon berättar att det är okej att göra en riktigt god macka till middag eller lunch. Vi vill helt enkelt visa på fördelarna med bröd som ett snabbt, enkelt och gott alternativ till en måltid och inspirera till brödbaserade måltidslösningar i vardagen, säger Sara Ahlström, marknadschef på Pågen i ett pressmeddelande.
Produktionsbolaget bakom filmen är Giants & Toys och dess regissör Jesper Ganslandt. Filmen visar en kvinna som lagar mat samtidigt som hon tittar på kock-tv. Hon ser ut att följa kockens anvisningar och filmen skapar illusionen att en duell uppstår.
Filmen spelades in med skådespelare från London och Stockholm och kommer att sändas i Danmark, Finland och Sverige.
Arbetsgrupp
DDB Göteborg:
Projektledare: Johan Kruse
Art director: Mikael Selin
Copywriter: Niklas Moberg
Planner: Ashkan Azadi
Produktionsledare: Nathalie Gonzalez
Produktionsbolag: Giants & Toys
Regissör: Jesper Ganslandt
Producent: Christian Rehnfors
Exec producent: Mattias Coldén, House Agency