Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Pågens hyllning till mackan

Publicerad: 24 Februari 2015, 14:40

DDB Göteborg raljerar över tv-kockboomen i sin nya reklamfilm för Pågen

Pågen vill inte att folk ska känna prestationsångest i köket. Nu lyfter företagets byrå DDB Göteborg fram mackan som måltid i en ny reklamfilm regisserad av Jesper Ganslandt.


Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgPågen

I Pågens nya reklamfilm slår DDB Göteborg ett slag för mackan som maträtt. När många känner prestationsångest över att vara en virtuos i köket ska filmen få folk att inse att god macka är lätt att laga. Och dessutom kan fungera som ett alternativ till en måltid. Filmens budskap är att matiga mackor inte är svårt, men gott.

– I den rådande kock-tv-boomen kan det vara skönt att någon berättar att det är okej att göra en riktigt god macka till middag eller lunch. Vi vill helt enkelt visa på fördelarna med bröd som ett snabbt, enkelt och gott alternativ till en måltid och inspirera till brödbaserade måltidslösningar i vardagen, säger Sara Ahlström, marknadschef på Pågen i ett pressmeddelande.

Produktionsbolaget bakom filmen är Giants & Toys och dess regissör Jesper Ganslandt. Filmen visar en kvinna som lagar mat samtidigt som hon tittar på kock-tv. Hon ser ut att följa kockens anvisningar och filmen skapar illusionen att en duell uppstår.

Filmen spelades in med skådespelare från London och Stockholm och kommer att sändas i Danmark, Finland och Sverige.  

Arbetsgrupp
DDB Göteborg:
Projektledare: Johan Kruse
Art director: Mikael Selin
Copywriter: Niklas Moberg
Planner: Ashkan Azadi
Produktionsledare: Nathalie Gonzalez

Produktionsbolag: Giants & Toys
Regissör: Jesper Ganslandt
Producent: Christian Rehnfors

Exec producent: Mattias Coldén, House Agency

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgPågen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.