Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Pantamera och Universal Music i gemensam esportskampanj

Publicerad: 23 Maj 2017, 11:36

Unga män är de som konsumerar mest dryck, men också de som återvinner allra minst. För att få målgruppen att förändra sitt beteende att se över sina pantvanor kommer Pantamera och Universal Music &Brands tillsammans lansera ett projekt där esport, musik och artister står i fokus.


Ämnen i artikeln:

PantameraUniversal Music

Kampanjen går under namnet "Pantamera med esporten"  ska driva en pantinsamling där slutsumman skänks till årets Musikhjälpen, som i år hålls i Umeå.

Samarbetet inleddes förra sommaren då Universal Music & Brands arrangerande en turnering i Counter-Strike. Tillsammans med professionella gamers och streamers deltog även åtta av Universal Musics artister i turneringen som trendade #1 på Twitch och hade en räckvidd på tre miljoner människor. I år tar projektet nästa steg. Med Pantamera som partner och med målsättningen - att tillsammans med esport-Sverige samla i mest pengar till Musikhjälpen, som hålls i Umeå i december.

– I år vi har ett starkt upplägg med Pantamera. Det förenar inte bara musik med esport och välgörenhet, utan ger även alla gamers ute i landet möjligheten att få tävla sig till en plats i samma lag som sina artist- och esport-idoler, detta genom att samla in så mycket pant som möjligt. Den totala pantsumman kommer fungera som prispott i turneringen innan det vinnande laget lämnar över den till Musikhjälpen, berättar Gustav Käll på Universal Music & Brands i ett pressmeddelande.

Projektet lanseras i juni då den första deltävlingen drog igång. Sedan följer en sex månader lång pantinsamlingsperiod innan slutfinalen i december. Kampanjen har redan fått stöd av varumärken som Spotify, Inferno Online, Sverok, STHLM-esport som alla stöttar på olika sätt.

– Vi har under många år jobbat genom esport för att nå ut till gamers och framförallt unga män. I år har vi tillsammans med Universal Music & Brands hittat ett upplägg vi tror väldigt starkt på. Att det dessutom leder till möjligheten för gamers att få spela med sina idoler och att vi kan bidra till Musikhjälpen känns otroligt kul, säger Rickard Andersson, produktchef för Pantamera på Returpack i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PantameraUniversal Music

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.