Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Persbrandt startar podcast

Publicerad: 10 april 2015, 14:48

Mikael Persbrandt i Tassimos kampanj

Mikael Persbrandt skapar fler egna mediekanaler. I dag släpps första avsnittet av skådespelarens podcast "I AM". Podden produceras av Perfect Day Media och är ett startskott för Mikael Persbrandts samarbete med kapselmaskinsföretaget Tassimo.


Ämnen i artikeln:

GolinLowe BrindforsPerfect Day MediaMikael Persbrandt

För en tid sedan rapporterade Resumé om hur Mikael Persbrandt lanserade sin egen kanal i affärsmannen Dan Olofssons app Mikz. Nu tar han nästa steg. Podcasten "I AM" bygger på ett samarbete med Tassimo, företaget som är marknadsledande tillverkare av kapselmaskiner för varma drycker.  

– Mikael Persbrandt tar ett eget grepp om sin berättelse, och vi tar ett eget grepp om kaffe. Båda gör det utan filter. Så när möjligheten uppstod att samarbeta kring hans podcast kändes det helt självklart att förena våra krafter. Det är ett spännande och äkta sammanhang för oss att medverka i, säger Chiara Covone, Senior Brand Manager på Tassimo i ett pressmeddelande.

Mikael Persbrandts podcast är hittills planerad till sex avsnitt som sänds varannan vecka med start i dag.  Enligt pressmeddelandet kommer Mikael Persbrandt att "bjuda på en resa in i sin egen själ och ger sin personliga syn på världen och livet" Innehållet kommer att vara en blandning av Mikael Persbrandts egna berättelser, musik, poesi och intervjuer.

– "I AM" ritar om podcastkartan. Mikael har ett mer konstnärligt anslag än andra poddar och vågar gå hela vägen med sin egen historia, istället för att låta någon annan berätta den. Alla i det här samarbetet visar ett stort mod, säger Amanda Schulman, vd på Perfect Day Media som producerar "I AM" i en kommentar.

Förutom podcasten kommer Tassimos samarbete med Mikael Persbrandt att synas i en kampanj i Metro, både i print- och digitalannonser samt i Tassimos egna kanaler.

Samarbetet och kampanjen har tagits fram av Tassimos reklambyrå Lowe Brindfors medan Golin är pr-byrå.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.