Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Peter Stormares stentuffa Telenor-reklam

Publicerad: 24 mars 2014, 15:00

Stormare hårdare än någonsin

Peter Stormare efterträder Steve van Zandt som hårding i Telenors reklam för den norska marknaden


Ämnen i artikeln:

TryTelenor

När Telenor lanserade Sopranos-stjärnan och Springsteen-gitarristen Steve van Zandt i tio-minuters reklamfilmer i samband med Vinter-OS, blev det ett ramaskri bland norska tv-tittare. Filmerna var för långa och gick för ofta tyckte publiken.

Men nu har reklambyrån Try byggt vidare på konceptet och satsar på betydligt kortare format, den här gången med den svenska Hollywood-stjärnan Peter Stormare som affischnamn.

Filmerna är en del av Telenor Mobils reklamkoncept som utgår från att ett snabbt mobilnät kan hjälpa till att lösa små och stora problem på ett mycket kvickare sätt än förr, skriver norska Kampanje.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

TryTelenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.