Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Pressbyrån byter namn för att stilla julstressen

Publicerad: 8 December 2016, 10:48

"Känn ingen pressbyrån" är tänkt att lindra julångesten och samtidigt marknadsföra kedjans utbud.


Ämnen i artikeln:

JulPressbyrån

Under hela december kampanjar Pressbyrån under konceptet "Känn ingen pressbyrån". I den första delen av kampanjen, som just nu syns på stan, fokuserar de på lussebullsbaket som lätt kan bli fel. Istället uppmanar de människor att handla sina lussekatter hos dem.
Genom att tapetsera stan med brända, ojästa och snustorra lussebullar vill man få alla stressade att känna igen sig.
– Vi vill göra ett statement. Det är så mycket stress och prestationsångest i december att det knappt blir någon julkänsla kvar. Med den här kampanjen vill vi genom humor lyfta de orimliga krav människor ställer på sig själva under december, och på ett omtänksamt sätt säga att det finns enklare lösningar som funkar minst lika bra, säger AnnaMaria Carnemark, marknadschef på Pressbyrån, i en kommentar.

Steg två i kampanjen handlar om att lindra julklappsångesten som brukar slå till innan julafton.
– Med våra 2500 tidningstitlar och en mängd presentkort kan vi faktiskt lova riktigt bra julklappar. Till alla. Och självklart har vi sett till att rimmen redan är klara, så man kan med gott samvete ta det lite lugnare i december.

Bakom kampanjen står Åkestam Holst.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

JulPressbyrån

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.