Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 30 april 2015, 15:36
Pressbyråns annons i dag.
Pressbyrån slår ett slag för Pressfriheten på Pressfrihetens dag. Det manifesteras genom annonser i DN, GP och Sydsvenskan.
I dag, 3 maj, är det Världsdagen för pressfrihet instiftad av FN. Det vill Pressbyrån uppmärksamma genom särskilt framtagna annonser i morgonpressen.
Annonsernas budskap är att en stor del av alla världens tidningar fortfarande är censurerade av myndigheter. Det illustreras genom att en stor del av texten på en "vanlig" tidningssida är överstruken med svart penna. Företaget uppger att de aktivt har jobbar med press-och yttrandefrihetsfrågor sedan starten, och firar dagen till ära genom att sälja magasin för halva priset.
Byrån som ligger bakom kampanjen är Åkestam Holst.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Lennart Schultz, Annamaria Carnemark
Copywriter: Filip Laurent
AD: Johan Landin
Formgivare: Sara Bellafesta
Projektledare: Sara Clewemar
Produktionsledare: Lotta Linde
Fredrik Thambert