Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Medieval
Publicerad: 12 februari 2015, 09:45
I Adam&eveDDB:s reklamfilm anspelar allt på sex
Nakna statyer, fallossymboler, bouleklot och sprutande fontäner. I Adam&eveDDB:s reklamfilm för resesajten LastMinute.com använder reklambyrån alla möjliga anspelningar på sex för att locka potentiella resenärer på alla hjärtans dag.
Ämnen i artikeln:
adam&eve DDBAdam&eveDDB har letat efter sex i bildbanken i sin reklamfilm inför alla hjärtans dag för resesajten LastMinute.com. En mustig och snabb kavalkad av sexuella bildmetaforer rullar under vinjetten "Sexy Delights of Europe."
I turen försöker man sälja Europa med bouleklot, bara rumpor och bröst från klassiska skulpturer, Pisa som fallossymbol och kaskader från fontäner.
Filmen vill uppmuntra konsumenterna att boka sin weekendresa under hashtaggen #LustMinute.
– Alla hjärtans dag är ett utmärkt tillfälla att påminna alla om hur kul spontanitet är, säger resesajtens kommunikationschef Amanda Cumine till AdWeek.
Ämnen i artikeln:
adam&eve DDB