Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Reklamen för Europa där allt anspelar på sex

Publicerad: 12 februari 2015, 09:45

I Adam&eveDDB:s reklamfilm anspelar allt på sex

Nakna statyer, fallossymboler, bouleklot och sprutande fontäner. I Adam&eveDDB:s reklamfilm för resesajten LastMinute.com använder reklambyrån alla möjliga anspelningar på sex för att locka potentiella resenärer på alla hjärtans dag.


Ämnen i artikeln:

adam&eve DDB

Adam&eveDDB har letat efter sex i bildbanken i sin reklamfilm inför alla hjärtans dag för resesajten LastMinute.com. En mustig och snabb kavalkad av sexuella bildmetaforer rullar under vinjetten "Sexy Delights of Europe."

I turen försöker man sälja Europa med bouleklot, bara rumpor och bröst från klassiska skulpturer, Pisa som fallossymbol och kaskader från fontäner.

Filmen vill uppmuntra konsumenterna att boka sin weekendresa under hashtaggen #LustMinute.

– Alla hjärtans dag är ett utmärkt tillfälla att påminna alla om hur kul spontanitet är, säger resesajtens kommunikationschef Amanda Cumine till AdWeek.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

adam&eve DDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.