Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Reklamen träder fram när höstlöven faller

Publicerad: 26 November 2015, 14:38

Lufthansa tar ett annorlunda grepp för att sälja resor till solen.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjDDB StockholmLufthansaBurson-Marsteller

Efter sommaren gick den professionella arboristen Erik Roos ut i Stockholms parker med ett uppdrag. Han skulle märka upp 1000 löv på olika träd med budskap om Lufthansas soliga resmål. Färgen syntes inte då, men när löven blev gula och föll till marken framträdde det.

– Vi är ganska solberövade i Sverige och varje höst gör vi oss redo för ännu en kall och mörk period. När löven faller och träden blir nakna kommer längtan till sol och värme, och det var just det ögonblicket vi ville fånga, säger Kristina Öström på Lufthansa, i en kommentar.

Luftansa försäkrar att färgen är miljövänlig ur "alla aspekter". Bolaget samarbetar med DDB Stockholm och Burson Marsteller.

Arbetsgrupp
Kund: Lufthansa
Produktionsbolag: Mandarin
Byrå: DDB Stockholm
Arbetsgrupp:
Pelle Josephson, Business Director
Matilda Hansson, Produktionsledare
Leo Dal, Art Director
Sebastian Snygg, Copywriter
August Håkansson, Motion Graphic Designer
Viktor Bolin, PR-strateg
Julia Robertson, PR-kreatör
Tobias Nilsson, Producent (Mandarin)
Linus Hermansson, Editor/klippare (Mandarin)
Magnus Engvall, Projektledare (Lufthansa)
Marielle Björklund Poveda, PR-konsult (Burson-Marsteller)

Här är en film som visar hur experimentet gick till:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.