Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Reklamfilmen som hyllar första babylyckorna 2015

Publicerad: 5 januari 2015, 09:19

På dokumentärt vis har leksakskedjan Fisher-Price tagit hjälp av filmskaparen Patrick Creadon och filmat nyblivna föräldrar i elva städer. Bakom idéen står Weber Shandwick och på bara några dagar har klippet över en miljon visningar på Youtube.


Ämnen i artikeln:

Weber ShandwickYoutube

Reklamfilmen är framtagen av Weber Shandwick i samarbete med filmmakaren Patrick Creadon. Bilderna kommer från elva sjukhus i Boston, Los Angeles, Tokyo, Nairobi, Mexico City, Sao Paulo, Bangladesh och Warszawa. Filmteamet spelade in med föräldrarnas godkännande före och efter förlossningen. På bara en dag hade filmen klippts ihop till en 90 sekunder lång reklamfilm som hade premiär i fredags.

Tanken är att filmen ska leva vidare i sociala medier och på Youtube har klippet redan nått över en miljon visningar på bara tre dagar.

Kampanjen sprids genom hashtagen #WishesForBaby och den marknadsförs även av artisten Shakira som sprider budskapet till sina miljontals följare på Twitterm Facebook och Instagram.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Weber ShandwickYoutube

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.