Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Reklamfilmen som lyfter fram rätten att gå sin egen väg

Publicerad: 15 september 2015, 08:52

Har ni ledsnat på alla lättklädda tjejer som går runt med sifferskyltar mellan ronderna i boxning. För andra kan det vara en dröm som går i uppfyllelse.


Boxningens tradition där kvinnor leende i minimal klädsel håller upp skyltar som anger vilken rond som ska börja blir alltmer i frågasatt. Hur kan man då göra reklam som knyter an till diskussionen?

I Pot Noodles reklamfilm får vi följa en ung man som tränar inför sin stora dröm. Vi ser honom träna upp flåset i motionsspåret, lyfta skrot göra och så klart käka nudlar innan han når sina drömmars mål – proffsboxningsmeckat Las Vegas.

När det är dags för match kliver killen med en brittisk accent som hämtad från ett socialrealistiskt drama in i ringen – som sktlthållare med glittrande

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.